6 Ağustos 2023 Pazar

Saka Özerk Cumhuriyetinde Bulunan Kemikteki Türk Yazısı


10 yorum:

  1. Teşekkürler Tuğrul bey siz de olmasanız haberimiz olmayacak böyle şeylerden, ürün kolye tarzı bir şey galiba şimdi olsa anahtarlık derdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Kolye iyi dilek ve temenni içeriyor. Birinin sevdiği birine verdiği kolye olmalı.

      Sil
  2. Esenlikler olsun hocam, acaba bu yazının hangi tarihe ait olduğu belli midir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Net olarak bilmemekle beraber, kolyenin kondisyonuna bakıldığında yakın tarihte yapıldığını düşünüyoruz.

      Sil
  3. Hocam, saniyen ikincil olarak Mongol üsüğü üzerine araştırmalar yapar iken YouTubeda bir takım el yazısı dersleri ile karşılaştım.
    Gözlemlediğim kadarıyla Mongol yazıtlarında kalem yerine fırça kullanılıyor ki sizde bir çok gönderinizde bunu vurguladınız. Bu da tahminimce yazımı yumuşatarak hızlandırmak ya da Çin kültürünün etkisiyle olmalı.
    Her neyse bu derslerin gerek Rusça yerine Moğolca olması gerek de uzun süren bir kurs olmasından dolayı bu tip üsük ve yazı sistemini öğrenmek oldukça güç. Acaba sizin bu yazım tipine ait bir gönderiniz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O dersler muhtemelen Moğol Kiril abecesiyle anlatılıyordur. Ben Moğolcayı fırça hattıyla yazıyorum, hatta fırça fontu da yaptım. Moğol ürü(ng) başı için: http://tamga.org/2015/02/mogol-abacas.html

      Sil
  4. Gerçekten bu alfabe için verdiğiniz emek takdir edilesi. 1 hafta önce köktürk alfabesini öğrenmeye başladım ve bu sitenin bana çok büyük katkısı oldu, şuan yazıtları okuyabiliyor ve birkaç hata dışında doğru şekilde yazabiliyorum. Aynı zamanda siteyi biraz gezince fark ettim ki yıllardır hep aynı ilgiyle sorulan soruları yanıtlıyorsunuz.

    YanıtlaSil
  5. Çalışmalarınız için çok teşekkür ederim Tuğrul bey. Bu internet sitesi ve içindeki çalışmalarınız çok değerli.
    Mazur görürseniz bi sorum olacaktı. Çevirinizde Kerem ismi 𐰚𐰼𐰢 şeklinde yazar iken, Ekrem ismi de aynı şekilde (𐰚𐰼𐰢) yazıyor. Biz bunları okurken nasıl ayırt edeceğiz? Ekrem yazılırken başına sesli harf koymak gerekir mi? Bu durum acaba isimlerin esasında arapça olmasından mı kaynaklanıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kerem, Kerim, Ekrem KökTürk dizgesinde aynı yazılıyor. Evet Arapça olmasından kaynaklanıyor. Zaten bu 3 sözcük de Arapça KRM kökünden geliyor.

      Sil