11 Nisan 2017 Salı

KökTörükçe Font Örnekleri

18 yorum:

  1. Merhaba bazi cumleler ile alakali bilgi almak istiyorum mailimden ulasabilir misiniz mail a.cagri1907@gmail.com

    YanıtlaSil
  2. Çok hoş... Elininze sağlık

    YanıtlaSil
  3. adamsin kingsin kralsin bitanesin

    YanıtlaSil
  4. Hocam bir iletişim adresi verseniz sormak istediğimiz soruları sorabilsek çok güzel olurdu. Saygılar

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    Acaba huruf-ı munfasıla ve hatt-ı enverî olarak bilinen yazı tipi için de font hazırlamanız mümkün mü? Bu yazı tipiyle az da olsa kitaplar basılmış. Günümüzde Osmanlıca eğitimi için de kullanılabilir. ENVERİ HARFLERİ "YENİ HARFLERLE ELİF-BA" (Transkripsiyon ve Diliçi Çeviri) diye bir PDF kitap var, detaylı olarak bu yazıyı tanıtıyor. Bu yazının fontunu internette aradım ama kimse hazırlamamış.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, huruf-ı munfasıla veya hatt-ı enverî 'yi biliyorum ama bu yazı hoşuma gitmediği için zaman ayırmak istemiyorum.

    YanıtlaSil
  7. sitede her yeri taradım bulamadım. android word da klavye yazmıyor. klavye dikdörtgen bir kutucuk yazıyor.sanırım word programının içine göktürkçe fontların ayrıca yüklenmesi gerek ama bunu bilmiyoruz.yardımcı olursanız seviniriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Android telefonunuzda Word'de KökTürk üsüklerini göremiyorsanız, telefonunuzun sistem fontu KökTürk üsüklerini desteklemiyor demektir. Android 8 sürümünden sonra KökTürk üsüklerini göstermeye başladı. Şurayı okuyun: http://www.tamga.org/2016/09/bilgisayarda-gokturkce-yazmak.html

      Sil
  8. Merhaba, "Deniz" kelimesine kitabelerde rastlamadım ama olsaydı Teñiz şeklinde olması gerekirdi diye düşünüyorum. Yazılırken de ünlü harfleri yazmamamiz gerek diye tahmin ediyorum. Düşüncenizi paylaşırsanız çok sevinirim hocam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deŋiz, eski Türkçede "Teŋiz" dir. "Taluy" Türkçe ve Moğolca'ya Tibetçe'den geçmiştir. Tibetçe dünyanın karalarını oluşturan dört adayı kuşatan büyük su kitlesine (okyanus) denir. Yani Taluy = Okyanus'dur. Yazıtlarda doğu'daki taluy'dan söz ediliyor. Doğuda, Sahalin adasının karşı kıyıları büyük okyanus.

      Sil
  9. Tuğrul bey android sürümüm android13 one ui ne yaptıysam kesinlikle word içinde fontlarınız görünmüyor ve wordda da yüklemenin nasıl yapılacağını bilmiyorum. klavye sizin klavye programı sms google youtube watsapp da yazıyor ama word programında göktürk harflerini yazdığımda dikdörtgen kutucuklar çıkıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. android telefon word, windows pc word gibi randımanlı çalışan bir program değildir. Benim fontları windows pc de kullanın. Telefonda bu işi yapamazsınız.

      Sil